Koşturmaktan yaşlanmaya bile vakit bulamıyorum

Tiyatronun duayenlerinden Haldun Dormen, bu yılın en faal ismi desek yeridir. Hem Tiyatro Kedi'nin 'Pazar Günkü Cinayet' isimli oyununda, hem de 'Kibarlık Budalası'nda sahneye çıkıyor. 'İkinin Biri' ve 'Onlar Ermiş Muradına' isimli oyunları da sahneye koyuyor. Bir de MS hastaları için müzikal hazırlığı yapıyor. Ayça Varlıer'in rol alacağı müzikalde, MS hastalığını, eğlendirerek anlatmayı amaçlıyor. Tabii bir de sponsor bulabilirse sahneleyeceği 'Tapılacak Kadın' isimli müzikali var... 81 yaşında olan ama hâlâ genç bir delikanlı gibi yerinde duramayan Dormen'in, projelerini anlatırken gözlerinin içi parlıyor...


MS hastaları için de bir oyun yazıyormuşsunuz...


Oyun yazmadım da, özetini çıkarttık henüz... Bu özeti, müzikal haline getireceğim. Başrolünde de Ayça Varlıer oynayacak.



* Niçin müzikal haline sokacaksınız?

Daha eğlenceli olsun diye. Çünkü anlatmak istediğimiz şeyi, seyirciyi üzerek değil, eğlendirerek anlatmak istiyoruz. Ayça, iyi bir müzikal oyuncusu olarak MS hastasını canlandıracak. Böylelikle şarkı söyleme fırsatı da olacak. Eğitici şeyleri kapsüllüyoruz. İlaçları nasıl kırmızıya boyarlar, daha sempatik hale getirirler, biz de öyle yapıyoruz.



MS'İ HİÇ BİLMİYORDUM

* Böyle bir oyun yapmak nereden aklınıza geldi?

Benim aklıma gelmedi, bana teklif ettiler. Hastalar, bu rahatsızlığın çok farkında değillermiş, farkındalık yaratmak istediler. Yani 'Böyle bir hastalık var, onunla yaşanabiliyor, bunun bir tedavi süreci var' demek istedik. Ben de MS hastalığı hakkında hiçbir şey bilmiyordum, öğrenmiş oldum.



* Oyun ne zaman gösterime çıkacak?

27 Mart'ta, Antalya'da gösterime çıkacak.



* Niye Antalya?

25 Mart'ta Avrupa'dan gelen doktorların Antalya'da bir toplantısı olacak. Yani Avrupa'dan gelen doktorların da bu gösteriyi izlemesi sağlanacak. Zaten bu hastalıkta uzmanlaşmış bir doktor olan Ankara Hacettepe Nöroloji Bölüm Başkanı Rana Karabulut'la birlikte çalışıyoruz.



* Provalara ne zaman başlayacaksınız?

Herhalde yılbaşından sonra başlayacağız. Zaten çok büyük bir provaya ihtiyaç olmayacak, aşağı yukarı bir saatlik bir oyun olacak. Bir saatlik oyun ama bir tek Ayça baştan sona var. Ayça'nın annesini oynayan Göksel Kortay'ın ise bir sahnesi olacak.



* Bilet gelirleri belli bir vakfa veya bir yere bağışlanacak mı?

Oyuna sadece doktor, hasta ve hasta yakınları gelecek. Bu nedenle biletler parayla satılmayacak. Yani onları bilgilendirmek amacıyla yapılan bir sosyal sorumluluk projesi olacak oyun.

KAYNAK

Tags
Multipl skleroz, Haldun Dormen, müzikal, tiyatro