Multipl Skleroz Sarılma, Kuşak-Band Hissi

Bu, aynı zamanda bir spazm tipi belirti olarak oldukça garip ve tuhaf Multipl Skleroz belirtilerinden biri için kullanılan terimdir.

İlk olarak fizyolojik bir açıklama
Her kaburga arasında, temel olarak kaburgaları birlikte tutan interkostal kaslar denen minik kaslar vardır. Bunlar aynı zamanda göğüs kafesinde esneklik sağlar. Bu kaslara spazm girdiği zaman MS Hug ( kucaklama) hissi oluşur. Son derece rahatsız edici ve sıklıkla ağrılı olan bu semptomun dostça açıklaması bu şekildedir.

İkinci olarak MS hastalarının ne hissettiklerine dair kendi kişisel tanımlamaları
- Sırtımda başlayan son derece yakıcı bir ağrı, şanslıysan orada kalır. Ancak bazen ön tarafa doğru hareket edebiliyor, eğer tüm yol etrafında gezerse gerçekten bir boğa yılanının sizi sarması gibi bir his uyandırıyor.
Bazen nadiren gögüs gibi yüksek yerde oluyor ve diafram alanı ile sınırlı kalıyor. En kötüsü bir kaç gün sürebiliyor.

- Kollarımın altından belimin aşağısına doğru uzanan, çok sıkı lastik bir bant takıyormuşum gibi hissettiriyor. Nefes almak zor hale gelene kadar bu bant daha da sıkılaşıyor. Çok daraltıcı, hepsi ağrılı olmasada çok rahatsız edici. Midemde algılanan basınçtan dolayı açlık hissetmiyorum.

- Derinden yeterli nefes alamıyorum. Yardımcı olabileceğini düşünerek astım inhalerlerini almayı denedim fakat hiç bir rahatlama vermediler.

- Nefesimi alan ızdıraplı göğüs ağrılarım var. Kalp testleri kalbimin sağlıklı olduğunu gösterdi. Tekrarlayan yapısı nedeniyle bu MS kuşak band hissi idi.

Üçüncü olarak bu belirtilerle nasıl başa çıkabilir veya tedavi edebiliriz? 'Kucaklama'nın değişik şiddetlerinden dolayı MS hastaları tarafından tavsiye edilen bir çok yol vardır.
- Nöroloğum medikal doktorumla beraber Ibuprofen ile birlikte 5mg diazepam hap yazdı. İtiraf etmeliyim ki bu kombinasyonu alarak sadece bir kaç saat sürer.

- Bunun için herhangi bir doğru tedavi görmedim, fakat bunu kendi hipnoz seanslarım içine dahil ettim.

- Sıcaklığın yardımcı olabileceğini gördüm. Sıcak bir battaniye veya sıcak bir su şişesi kullanıyorum gerginliğin uzaklaştığını hissediyorum. Benim için en iyi şey yatmam ve rahat olmam.

- Bağlı olduğum iki şey var. Analjezik krem, bol bol belime uyguluyorum ve Lorazepam. Yatıştırıcı etkilerine çok duyarlıyım, bu yüzden tabletin çeyreğini aldığımda dilimin altında veya dudaklarımın arasında eritiyorum, böylece kan dolaşımına daha çabuk ulaşıyor......

Kaynak
© Multiple Sclerosis Resource Centre (MSRC)
Kaynak

Çeviri: E. Yücel (Under Attack) http://multipleskleroz.blogspot.com/2010/11/multipl-skleroz-sarlma-kusak-band-hissi.html

Tags
Multipl Skleroz Sarılma, Kuşak-Band Hissi, Multiple Sclerosis Hug or Girdle